niedziela, 31 sierpnia 2014

Tomato Soup - Zupa Pomidorowa



Taste of tomato soup always reminds me of home. My mum's version is the best of course, but I tried to experiment a little and added mascarpone cheese and pesto. Combination worth trying!

Smak zupy pomidorowej zawsze przypomina mi dom. Moja mama robi ją najlepiej,  ale ja trochę poeksperymentowałam dodając serka mascarpone I pesto. Warto spróbować!

For 6 portions you will need:

1 tablespoon of olive oil
1 onion - chopped
4 tins od tomatoes
1 l of chicken or vegetable stock
1 tablespoon of balsamic vinegar
1 teaspoon of brown sugar
mascarpone cheese - one tablespoon for each bowl
a little drizzle of green pesto (pesto )
cooked pasta of your choice


Na 6 porcji potrzebne będą:

1 łyżka oliwy z oliwek
1 cebula- posiekana
4 puszki pomidorów
1 l bulionu z kurczaka lub warzywnego
1 łyżka octu balsamicznego
1 łyżeczka brązowego cukru
serek mascarpone - po 1 łyżce na każdą miseczkę
odrobina zielonego pesto (pesto )
ugotowany makaron

In the large pan sweat onion on the olive oil and add tomatoes. Cook for about 10 minutes. Add hot stock, balsamic vinegar and sugar and continue to cook for further 10 minutes. Turn off the heat and blend all ingreadients until all is creamy. Season if needed.
Put pasta in the bowl, gently pour the soup. Add in a spoonfull of mascarpone cheese and drizzle around it with pesto.

W dużym garnku szklimy cebulkę na oliwie i dodajemy pomidory. Gotujemy ok 10 minut. Dodajemy bulion, ocet balsamiczny i cukier i ponownie gotujemy ok 10 minut. Wyłączamy ogień i wszystko miksujemy na gładką kremową zupę. Doprawiamy do smaku.
Na dnie miseczki wykładamy makaron i delikatnie wlewamy zupę. Na wierzchu kładziemy łyżkę serka mascarpone i skrapiamy wszystko pesto.

Smacznego!







1 komentarz:

Dorsz w sosie pomarańczowo miętowym

 Dziś miałam ochotę na coś lekkiego i nowego. Miałam ochotę na coś nieokreślonego, pewnie wiecie, jak to jest. W sklepie zobaczyłam dorsza i...