piątek, 9 lutego 2018

Ciastka z mąki arachidowej i masła orzechowego

Po wczorajszym tłustym czwartku nie można zbyt gwałtownie porzucić cukru, bo to może wywołać wstrząs w naszych i tak już wymęczonych zimą organizmach. Proponuję zatem spokojne, powolne wyciszanie ;) poprzez robienie i jedzenie deserów zdrowych, ale wciąż słodkich.
Tym razem nie wegańskie, ale bezglutenowe ciastka z mąki z orzeszków arachidowych i masła orzechowego.



Składniki:

2 łyżki mąki kokosowej,
1/2 łyżeczki sody,
1/2 szklanki mąki z orzeszków arachidowych lub innej mąki
1/2 szklanki masła orzechowego,
1/2 łyżki ekstraktu z wanilii,
1/2 szklanki miodu (lub syropu z agawy dla wegan),
1 jajko (jajko wegańskie dla wegan),
Szczypta soli (opcjonalnie)

Wykonanie: 
Suche składniki wsypujemy do miski i mieszamy, potem dodajemy resztę składników i mieszamy. Kiedy masa będzie już kleista, wykładamy na płaską powierzchnię ugniatamy masę palcami  na gładki placek o grubości 0,5 cm albo chudszy. Wycinamy ciasteczka w dowolnym kształcie. Na blaszkę wykładamy papier do pieczenia układamy ciasteczka i pieczemy około 10 minut w temp 170C-180C.

Smacznego


2 komentarze:

  1. Dobry pomysł na coś zdrowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na słodko a jednak zdrowo. Podoba mi się połączenie mąki arachidowej i masła orzechowego. Nie wiem czy nie będą dla mnie za słodkie, ponieważ zazwyczaj wolę do takich ciasteczek wrzucić bakalie. Spróbuję i dam znać :)

    OdpowiedzUsuń

Dorsz w sosie pomarańczowo miętowym

 Dziś miałam ochotę na coś lekkiego i nowego. Miałam ochotę na coś nieokreślonego, pewnie wiecie, jak to jest. W sklepie zobaczyłam dorsza i...