niedziela, 9 września 2018

Chleb z zieloną czubrycą

W pieczeniu chleba, jest coś magicznego, nic nie przynosi mi więcej radości niż własnoręcznie upieczony chleb. Do tej pory uważałam, że pieczenie chleba jest skomplikowane, ale odkryłam ten przepis. Chleb jest bardzo smaczny i  łatwy.  Należy go dobrze wystudzić, wtedy nie będzie się kruszył, długo też zachowuje świeżość.





Składniki:

Szklanka ciepłej wody, ( nie może być gorąca)
30 gram drożdży,
1/2 kg mąki pszennej (ja dałam 400 gram mąki typu 1000 i 100 gram typu 405),
1 łyżeczka soli,
1 łyżeczka czubrycy zielonej,
1 łyżka płatków owsianych,
1 łyżka ziaren słonecznika,
1 łyżka nasion szałwi hiszpańskiej chia,
troszkę oregano,

Wykonanie:

w ciepłej wodzie kruszymy drożdże. Do osobnej miski wsypujemy mąkę oraz wszystkie składniki suche, mieszamy. Dolewamy wodę z drożdzami, mieszamy łyżką, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce. Kiedy ciasto znacznie wyrośnie ponownie je mieszamy, w ten sposób pozbywamy się nadmiaru powietrza. Wymieszane ciasto ponownie przykrywamy i drugi raz pozwalamy mu wyrosnąć. Nagrzewamy piekarnik do 250 stopni.
Wkładamy ciasto do wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąką foremki, posypujemy górę ciasta płatkami owsianymi i wstawiamy do piekarnika.
Obniżamy temperaturę do 220 stopni pieczemy 50 minut.

Chleb musi dobrze wystygnąć, żeby się nie kruszył przy krojeniu.

Smacznego









1 komentarz:

Dorsz w sosie pomarańczowo miętowym

 Dziś miałam ochotę na coś lekkiego i nowego. Miałam ochotę na coś nieokreślonego, pewnie wiecie, jak to jest. W sklepie zobaczyłam dorsza i...