poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Zebra

Zebra jest takim ciastem, które kojarzy mi się z dzieciństwem. Był taki czas, że Zebrę piekło się często I gdzie by nie iść w gości, wszędzie była na stole. Wydaje się być teraz trochę zapomniana. Zrobiłam ją ostatnio do pracy żeby osłodzić troszkę atmosferę w biurze :-)

Składniki:
5 jajek
1.5szkl cukru
2.5szkl mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1szkl oleju
1szkl wody
3 łyżki mąki pszennej
1 łyżeczka pasty waniliowej (lub esencji)
3 łyżki kakao

Wykonanie:
Białka ubić na sztywno. Ubijając dalej dodawać cukier I po jednym żółtku. Powoli miksując dodawać mąkę I proszek do pieczenia. Dalej dodawać olej I wodę na przemian.
Ciasto należy podzielić na dwie części. Do jednej dodać 3 łyżki mąki I pastę waniliową. Do drugiej - kakao.
Do przygotowanej tortownicy wlewamy na zmianę masę jasną I ciemną (jedną na środek drugiej).
Piec w temp 180°C przez ok 1godz 15minut aż do suchego patyczka.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dorsz w sosie pomarańczowo miętowym

 Dziś miałam ochotę na coś lekkiego i nowego. Miałam ochotę na coś nieokreślonego, pewnie wiecie, jak to jest. W sklepie zobaczyłam dorsza i...