sobota, 30 maja 2015

Pizza

Jest to przepis mojej koleżanki Karoliny, która ma niezwykły talent do wypieków wszelkich łącznie z pizzą. W niedzielę zrobiła to ciasto u mnie w domu. Dziś jest czwartek a ja od niedzieli już piekłam je trzy razy. 






Składniki:

2,5 szklanki mąki przesianej
1 żółtko,
1 szklanka mleka,
Drożdże,
Łyżka cukru,
Sól,
3 łyżki oliwy


Na wierzch pizzy:
Przecier pomidorowy, dodałam taki z kartoniku,
Ser, może być mozzarella,
Cebula,
Salami,
Oregano.

Oczywiście można zrobić pizze inaczej, według własnych upodobań, ale polecam to ciasto. Jest smaczne, ma świetny kolor wychodzi wspaniale.

Do garnuszka wlać szklankę mleka dodać łyżkę cukru i 30 dg drożdży. Lekko podgrzać, ja nastawiam płytę indukcyjną na 6 w skali  1-9 na jedną minutę.

Przesiać do miski 2,5 szklanki mąki, przesianie jest bardzo ważne trzeba napowietrzyć mąkę. Następnie dolać mleko z drożdżami, dodać jedno żółtko, 3 łyżki oliwy i sól do smaku. Wyrobić. Chodzi o to, aby wszystkie składniki się połączyły w jedną masę i aby ta masa była sprężysta, czyli odchodziła od ręki. Potem takie uformowane w kulę ciasto odstawić, aby podrosło.
Włączyć piekarnik na 210 stopni.

Jak ciasto będzie już wyraźnie większe należy podzielić je na dwie części i obie części rozwałkować. Rozwałkować bardzo cienko. Tak, z tej porcji wychodzą dwie pizze. Takie cienkie ciasto szybko się piecze i jest w miarę "lekkie", jak na pizze oczywiście.
Przed rozwałkowaniem można je wyłożyć na papier do pieczenia. Ponieważ taki cienko rozwałkowany placek ciężko potem przełożyć na blachę. Placek posmarować oliwą, aby się nie kleił. Posmarować przecierem i na to dalej kolejno ser, salami, cebulka co lubicie.

Piec około 15-20 min 210 stopniach. Po wyjęciu posypać oregano i gotowe. Do tego polecam świeżo wyciskany sok z pomarańczy. 


1 komentarz:

Dorsz w sosie pomarańczowo miętowym

 Dziś miałam ochotę na coś lekkiego i nowego. Miałam ochotę na coś nieokreślonego, pewnie wiecie, jak to jest. W sklepie zobaczyłam dorsza i...