piątek, 20 listopada 2015

Espresso Pavlova

Kawowa pavlova to doskonały deser na każdą okazję. Chrupiąca beza, delikatny smak kawy i pyszne owoce to prawdziwa rozkosz dla podniebienia. Robiłam ten deser wg różnych przepisów, ale ten moim zdaniem jest najlepszy.




Składniki:
6 białek z dużych kurzych jaj,
500 g brązowego cukru,
15 ml kawy rozpuszczalnej, drobnej espresso ,
15 ml octu jabłkowego,
15 ml mąki ziemniaczanej,

250 ml śmietany 30,
250 ml jogurtu greckiego,
Owoce ja dałam figi i borówki,
Miód do polania na owoce.




Wykonianie:
Podgrzać piekarnik do 150 stopni.
Ubić białka w dużej misce, następnie dodawać powoli cukier i nadal ubijać do momentu, aż cukier będzie rozbity. Dadać espresso, ocet i mąkę i jeszcze chwile miksować, aby wszystkie składniki się dobrze połączyły.
Wykładamy ciasto do okrągłej formy, wyłożonej papierem do pieczenia. I pieczemy ciasto w temperaturze 150 stopni przez 15-20 minut. Nie wolno otwierać piekarnika, ponieważ natychmiast opadnie.  Potem obniżamy temperaturę do 120 stopni i pieczemy 90 minut. Jeszcze raz przypominam, nie wolno otwierać piekarnika. Dopiero kiedy ciasto się upiecze i troszkę przestygnie można otworzyć piekarnik.


Ubijamy śmietanę i jogurt i wykładamy delikatnie na upieczone ciasto. Duże owoce kroimy w mniejsze kawałki i nakładamy na śmietanową masę. Możemy też posypać orzechami. Owoce polewamy miodem i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dorsz w sosie pomarańczowo miętowym

 Dziś miałam ochotę na coś lekkiego i nowego. Miałam ochotę na coś nieokreślonego, pewnie wiecie, jak to jest. W sklepie zobaczyłam dorsza i...