sobota, 28 października 2017

Wegański mango "cheesecake"

Nie wiem czy można nazwać ten deser sernikiem bo nie ma w nim sera. W poszukiwaniu kolejnych wegańskich deserów bez cukru, dietetycznych i zdrowych znalazłam przepis na ciastko mango.
Smakuje świetnie, jest eleganckie i zdrowe.





Składniki:

Baza:

Pół szklanki orzechów nerkowca, moczonych 6 godzin lub zmielonych,
1 łyżka kakao, ja dodałam karob,
6 daktyli,
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii,
1/2 łyżki oleju kokosowego (roztopionego),


Krem mango:

1 szklanka orzechów nerkowca, moczonych 6 godzin lub zmielonych,
1 szklanka miąższu mango,
1 łyżka syropu klonowego lub z agawy,
2 łyżki masła z orzechów nerkowca, (można zrobić samemu);
1/2 łyżki ekstraktu z wanilii,
1/2 łyżeczki soku z limonki,

Wykonanie:
Składniki do bazy wrzucić do blendera, i mielić do momentu aż dobrze się połączą. Potem należy je przełożyć do foremek i włożyć do lodówki przynajmniej na 30 minut.

Krem:
Orzechy  i mango mielimy w blenderze, dodajemy przyprawy i wlewamy masę do foremek z bazą, wkładamy do zamrażalki przynajmniej na 3 godziny. Przed podaniem wyciągamy na chwilę żeby zmiękły.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dorsz w sosie pomarańczowo miętowym

 Dziś miałam ochotę na coś lekkiego i nowego. Miałam ochotę na coś nieokreślonego, pewnie wiecie, jak to jest. W sklepie zobaczyłam dorsza i...